عینک جوشکاری
راهنمای انتخاب عینک جوشکاری

راهنمای انتخاب عینک جوشکاری

قرار گرفتن در معرض انرژی تابشی ، تابش نوری نیز نامیده می شود .

این اتفاق با برنامه های کاری که شامل غلظت شدید اشعه ماورا بنفش (UV) ، مادون قرمز (IR) و نور مرئی شدید است ، رخ می دهد. جوشکاری و برش قوس ، و همچنین جوشکاری لیزر ، برش و لحیم کاری ، می تواند کارگران را در معرض این نوع تابش نور قرار دهد . استفاده از عینک جوشکاری تا حدود زیادی از این آسیب دیدگی چشم را محافظت می کند.

قرار گرفتن در معرض اشعه UV و IR می تواند به چشم و پوست آسیب برساند. گاهی اوقات طوری به فرد آسیب زده می شود که حتی کارگر متوجه آن نمی شود ، زیرا اشعه ماورا بنفش و اشعه مادون قرمز دیده نمی شوند.

گاگل و عینک جوشکاری

عینک جوشکاری و شیلد محافظ صورت ابزار مهمی در فرایند جوشکاری هستند زیرا فرد جوشکار را در برابر پاشش ها ، شعله ور پرتابه های مذاب محافظت می کنند.

برخی از شیلدها دارای صفحات فیلتر قابل جابجایی هستند که می توانند با سایه روشن یا تیره جایگزین شوند تا متناسب با نوع جوشکاری انجام شده باشند. صفحات قابل جابجایی در صورت خراشیده شدن یا آسیب دیدن صفحه ، قابل جایگزینی هستند.

لازم به یادآوری است که بیشتر شیلدهای محافظ صورت استانداردهای ANSI Z87.1-1989 برای حفاظت از ضربه را ندارند.

اگر خطرات ناشی از ضربه در فرایند شغلی نگران کننده است ، برای محافظت در برابر جرقه هایی که ممکن است در زیر شیلد قرار بگیرند ، باید از شیلدی استفاده کنید که زیر گردن را نیز بپوشاند. استفاده از عینک جوشکاری در زیر شیلد همیشه یک روش خوب است .

عینک های ایمنی مجهز به لنزهای 1.7 تا 3.0 نیز می توانند در شرایطی که جرقه و پاشش نگران کننده نیستند مفید باشند.انواع مختلفی از محافظ چشم برای ایمن نگه داشتن کارکنان در هنگام جوشکاری در دسترس است. قبل از انتخاب عینک جوشکاری ایمنی ، ابتدا وقت بگذارید و خطرات موجود در محل کار خود را ارزیابی کنید.