آسیب کفش به انگشتان پا
زمانی که کفش ایمنی به انگشتان پا آسیب می رساند چه باید کرد ؟

زمانی که کفش ایمنی به انگشتان پا آسیب می رساند چه باید کرد ؟

کفش از پوشش‌هایی است که هدف از پوشیدن آن راحتی و آرامش پا ها می باشد و سوای این ها کفش ایمنی نقش اساسی و مهمی در حفاظت از پا ها دارد و باید کاملا راحت باشد و هیچ آسیبی به پا ها نرسد.

کفش های ایمنی دارای انواع مختلفی بوده و در هنگام خرید باید به نوع آنها و همچنین راحتی پا ها دقت زیادی شود.

خرید یک کفش آن قدر ها هم که به نظر ساده می رسد ساده نمی باشد و باید در تهیه آنها دقت کرد تا  بعد از خرید از ناراحتی آن ها و مورد پسند نبودن شان ناراضی نبود. بنابرین باید در خرید یک کفش ایمنی مناسب به نکات مهمی دقت کرد.

کفش ها زمانی پاها را اذیت می کنند و آسیب می‌زنند که مناسب پا نباشند و پاشنه آنها استاندارد نباشد ،

توصیه های لازم در مورد کفش ایمنی مناسب :

کفش های مناسب باید به راحتی وارد پا شوند و به راحتی بتوان آنها را از پا خارج کرد .

در عین حال باید جنس مناسب وکفی نرم راحتی باید داشته باشند و ضد تعریق نیز باشند ولی با این حال به این دلیل حالت انگشتان پا و یا انتخاب نادرست و برخی موارد دیگر کفش های ایمنی نیز گاها دچار آسیب به پا شوند که در این صورت لازم می باشد که برخی کارها را انجام دهیم تا شاید بهبود بخشیم.

زمانی که متوجه شدیم که پا هایمان در کفش ها عرق می‌کنند که این مورد در کفشهای ایمنی معمولاً ناچیز می باشد ولی برای راحتی مصرف کنندگان را ه حلی ارائه می‌دهیم که در این صورت بهتر است از پودر بچه استفاده کنید .

گاها عرق کردن پاها در کفش ها باعث می‌شود اگر کفش موجب ایجاد تاول بر روی پاها شده باشد تاول ها بد تر شود و استفاده از پودر بچه مانع از عرق کردن می‌شود.

کفش ایمنی دارای کفی های مناسب می باشد و پاها در درون آنها سرنمی خورد ولی  اگر پاها در داخل کفش سربخورند در اثر ساییده شدن  کفش به پا ها ، پا تاول می زند بنابراین در اینگونه موارد باید کفی کفش ها را تعویض نموده و از کفی مناسب استفاده کرد ، در برخی از کفش ها از کفی های ژله ای در این گونه موارد استفاده می‌شود.

گاهی در برخی از کفش ها فشار بر روی پاها وارد می شود که در این گونه موارد از کفی های مخصوص فوم یا سیلیکونی استفاده نمود که به راحتی در داروخانه ها پیدا می شوند.

آسیب بزرگ و کوچک بودن کفش ها به پا ها:

گاهی در انتخاب و خرید کفش ایمنی افراد دقت نمی کنند و گاه کفشی را می خرند که یا به پا هایشان بزرگ می باشد و یا کوچک ، که در این گونه موارد کفش هایی که بزرگ می باشند آسیب بیشتری به پاها وارد می‌کند زیرا پا ها در درون این کفش ها به این طرف و آن طرف ساییده می شوند و باعث آسیب به پا ها می شوند و در کفش های کوچک نیز با فشاری که به پاها وارد می‌کنند موجب ایجاد پا درد در پایان روز می شود.

برای کفش های ایمنی که بزرگ می باشند می توان از کفی استفاده کرد تا پا ها داخل آن نلغزند و اگر کفش  کوچک باشد می‌توان از کفاشان خواست که کفش را قالب بگیرند تا جا باز کنند و در برخی از کفش ها نیز بعد از پوشیدن کفش خود به خود جا باز می‌کنند.

گاهی اوقات آسیب دیدن پا در کفش ایمنی مربوط به نحوه غلط استفاده کردن آن ها می باشد استفاده از جوراب مناسب گاها می‌تواند مانع از آسیب دیدن پا ها شود.

جوراب های عرق گیری وجود دارد که از عرق کردن پا ها جلوگیری می کند و پا را خشک نگه می دارد  و یا جوراب های انگشتی که تمام انگشتان پا را می پوشانند و از تاول زدن انگشت ها جلوگیری می کنند.

بنابراین توجه به جنس جوراب نیز  در هنگام استفاده از کفش های ایمنی اهمیت دارد از این رو می توان نتیجه گرفت که آسیب هایی که به پاها در هنگام پوشیدن کفش ها وارد می شود تنها دلیل بر عیب دار بودن کفش نمی باشد بلکه انتخاب نادرست و غیر اصولی یک کفش باعث ایجاد مشکلاتی برای پا ها می شود .