همه چیز درباره کفش ایمنی

کفش ایمنی پایپوشی است که از شخص در برابر خطرات محیطی ناشی از کار محافظت می کند.

این خطرات محیطی میتوانند به صورت فیزیکی و یا شیمیایی افراد و کارگران را به شدت تهدید کنند و سلامت آنها را با خطر جدی مواجه کنند.

خطرات فیزیکی : که افراد را از ناحیه پا در محل کار تهدید میکنند به چند دسته تقسیم می شوند که برای هر خطر کفش ایمنی مخصوص آن هم طراحی شده است :

سقوط اجسام یا لهیدگی پارگی و بریدگی برق گرفتگی سوختگی

خطر سقوط اجسام و یا لهیدگی پنجه ی پا : این خطر به وسیله استفاده از سر پنجه های ایمنی بر طرف شده است.

سرپنجه های ایمنی به دو نوع فلزی و کامپوزیت تقسیم بندی می شوند

هر دو مدل سر پنجه می توانند در برابر ضربه جسم نوک تیز به میزان 200 ژول مقاومت نماید، این به این معناست که وزنه ی 200 کیلوگرمی از فاصله 1/5 متری روی پای شما سقوط کند.

تفاوت سر پنجه ی فلز و کامپوزیت کفش ایمنی در قیمت ، وزن و رسانا بودن و عایق برق بودن سر پنجه هاست و به جز تفاوت های جزیی تفاوت مقاومتی محسوسی ندارند.

خطر برق گرفتگی : افرادی که با خطرات ناشی از برق گرفتگی مواجه هستند لازم است که از کفش ایمنی عایق برق استفاده کنند.

کفش ایمنی عایق برق توانایی این را دارد که در میدان های الکتریکی ولتاژ بالا کاربر را از خطر برق گرفتگی محافظت کند.

وجود اشیاء نوک تیز و برنده در کارگاه سبب می شود که افراد در برابر خطر پارگی پوست و زخم شدن پا قرار بگیرند که یکی از وظایف کفش ایمنی محافظت از کاربر در هنگام مواجهه با اجسام نوک تیز است.

سوختگی : در بعضی کارگاهها همچون کارگاه های ساختمانی و جوشکاری و محیط های با دمای بالا و وجود مواد مذاب همچون ذوب آهن و تولید فولاد و… لازم است کفش ایمنی علاوه بر داشتن ویژگی های حفاظتی که در بالا به آنها اشاره شد در برابر مواد با دمای بالا مقاومت داشته باشد و زیره کفش به شدت داغ و یا ذوب نشود .

اکثر کفش های زیره نسوز با ترکیب خاص زیره ی کفش توانایی تحمل دمای بالا تا دمای بالای 250 درجه سانتیگراد را دارند .

خطرات شیمیایی : وجود مواد شیمیایی همچون مواد اسیدی و قلیایی ، روغن و مواد خورنده سبب می شود که کفش ایمنی افراد به نحوی ساخته شود که در برابر این مواد مقاوم بوده و کاربر را از خطرات شیمیایی ناشی از این مواد مصون بدارد.

انواع زیره کفش ایمنی :

زیره ها انواع مختلفی دارند که که بیشترین نوع آنها زیره های پلی اورتان ، ترمو پلی اورتان ، پی وی سی ، لاستیک و چرم می باشند .

رویه : انواع رویه کفش ایمنی رویه های چرم مصنوعی ، چرم طبیعی گاوی واکس خور ، پارچه های مخصوص ، چرم جیر ، چرم نوبوک و لاستیک می باشند .

کفی کفش ایمنی میتواند به صورت طبی و یا معمولی باشد.

استفاده از کفی معمولی در استفاده طولانی مدت از کفش پیشنهاد نمی شود .

انواع رویه کفش ایمنی :

رویه ی کفش ایمنی میتواند از جنس چرم مصنوعی ، چرم طبیعی ، چرم جیر ، اشبالت ، نبوک ، میکروفیبر و یا پارچه مقاوم باشد.

رویه های میکروفیبر ، چرم مصنوعی درجه یک و یا پارچه کورتکس قابل تنفس مواد رویه کفشهایی را تشکیل می دهند که ضد آب می باشند.

در آخر با توجه به توضیحات داده شده بر اساس نیاز و شغل خود کفش مورد نظر خود را

انتخاب کنید و شما عزیزان میتوانید از ویترین کفش ایمنی فروشگاه مهندس مارت برترین کفش های موجود در کشور را با توجه به قیمت مناسب آنها انتخاب و خرید کنید.