ویژگی های کفش ایمنی استاندارد

یک کفش ایمنی مناسب برای کار چه ویژگی هایی دارد؟

داشتن ایمنی و امنیت مناسب مطابق با استانداردهای جهانی

یک کفش ایمنی کار استاندارد که مورد تایید استاندارد بین المللی باشد باید بتواند از انگشت های پای شما در برابر یک قطعه فولادی 20 کیلوگرمی که از ارتفاع 1 متر به طور مستقیم روی پای شما سقوط می کند محافظت کند و قدرت جذب 200 ژول انرژی جنبشی را داشته باشد.

کفش ایمنی کار باید راحت و بهداشتی باشد 

از آنجایی که کفش های ایمنی را در طول فعالیت فیزیکی و به مدت طولانی می پوند باید حتما در نظر داشته باشید که کفش های شما علاوه بر ایمن بودن باید راحت و پاکیزه باشند. ویژگی های یک کفش ایمنی کار راحت عبارتند از انعطاف پذیر باشد،ضربه هایی که به پاشنه پا وارد می شود را جذب کند، موادی سطح کفش را می پوشاند از پای شما در برابر دمای بالا یا پایین و آب از شما مراقبت کند، وقتی کفش را می پوشید و در زمان فعالیت احساس راحتی کنید و امنیت مچ پای شما را در برابر آسیب دیدن تامین کند.

طول عمر بالایی داشته باشد

کفش ایمنی کار استاندارد معمولا از چرم گاو یا چرم بوفالو ساخته می شوند و به همین دلیل دوام بالایی دارند، علاوه بر این کفش های ایمنی چرمی دیرتر فرسوده می شوند. شما باید همیشه کفشی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی داشته باشد.

ویژگی های کفش ایمنی کار مناسب و استاندارد

استفاده از کفش ایمنی استاندارد در محل کار چه مزایایی دارد؟

آمار جهانی نشان می دهد که تقریبا 25 درصد از محدودیت ها و ناتوانی ها در محل کار به دلیل آسیب دیدن پا می باشد، علت اصلی این آسب ها قرار گرفتن در یک محیط خطرناک، بدون استفاده از کفش های ایمنی است .
ولی از طرفی استفاده از کفش ایمنی مناسب در محل کار می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد که در ادامه در مورد آنها با هم صحبت خواهیم کرد .

پیشگری از آسیب دیدن در زمان وقوع اتفاقات و حوادت در محل کار

لیز خوردن های ناگهانی، سقوط اجسام مختلف و… اتفاقاتی است که که ممکن است در هر محل کاری اتفاق بیوفتد و باعث ایجاد حوادث زیادی شود. این اتفاقات را با ایجاد حفاظ ها و نصب نوار های ضد لغزش می توان پیشگیری کرد، ولی هیچ کدام از این ها جای کفش ایمنی را نخواهد گرفت و هیچ کدام به اندازهی کفش ایمنی نمی تواند از پای شما در برابر حوادث مختلف محافظت کند. همچنین کفش ایمنی کار استاندارد به دلیل داشتن عاج های مناسب و برجستگی های درست، می تواند از لیز خوردن شما در مکان های مختلف جلوگیری کند .

کفش ایمنی کار استاندارد از شما در برابر سوخنگی محافظت می کند

در هر محل کاری امکان بروز آتش سوزی وجود دارد که می توانند بسیار هم خطرناک باشند،کفش ایمنی استاندارد که از مواد اولیه محکم و بادوام ساخته شده باشد می تواند از پای شما در برابر سوختگی های در اثر مواد شیمیایی، قطعه های داغ فلزات و بقیه مواد خطرناک محافظت کند .

گرم نگه داشتن پا در مناطقی که به شدت سرد هستند

در برخی مناطق ممکن است آب و هوا به حدی سرد باشد که باعث ایجاد آسیب هایی مانند هیپوترمی و نیش های یخ زده منجر شود و این آسیب ها اصلا قابل چشم پوشی نیستند و حتما باید از کفش های مناسبی استفاده کنید تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. یک کفش ایمنی کار استاندارد و مناسب کفشی است که از پای شما در برابر سرما محافظت کند .

از خستگی عضلات و اندام های شما جلوگیری کند

کارگرانی که روی سطوح سخت مانند بتن کار می کنند ممکن است در اثر نپوشیدن کفش نامناسب دچار خستگی در عضلات پا، عضلات پشت و بقیه قسمت های مهم بدن احساس خستگی کنند. استفاده از کفش ایمنی کار مناسب و استاندارد به آنها کمک می کند که دچار خستگی کمتری شوند .

محافظت در برابر برق گرفتگی

کارگرانی که در محیط هایی که احتمال بروز حوادث برق کار در آنها وجود دارد کار می کنند، برای محافظت از خودشان در برابر برق گرفتگی و شوک الکتریکی می توانند از کفش های ایمنی استاندارد استفاده کنند .